text.skipToContent text.skipToNavigation

Pomoc

Rejestracja/ konto klienta

Pytanie: Jestem klientem Südzucker Polska S.A. W jaki sposób mogę otrzymać dane użytkownika dla mojego konta w sklepie internetowym?
Odpowiedź: Jeżeli nie otrzymaliście jeszcze Państwo danych użytkownika, należy wysłać prośbę o ich przekazanie za pomocą Formularza kontaktowego.

Pytanie: Czy moje dane osobowe są bezpieczne?
Odpowiedź: Państwa dane są bezpieczne. Są one przetwarzane i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez osoby trzecie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Pytanie: Zapomniałem hasło. Co muszę zrobić?
Odpowiedź: Proszę skorzystać z funkcji „Zapomniałeś hasło?” (znajdującej się poniżej pola „Hasło”) w widoku logowania.

Pytanie: W jaki sposób mogę zmienić moje hasło?
Odpowiedź: Proszę skorzystać z funkcji „Hasło” w obszarze „Moje konto” (u góry strony po prawej).

Pytanie: W jaki sposób mogę umożliwić innym pracownikom mojej firmy dokonywanie zakupów w Sklepie internetowym?
Odpowiedź: W obszarze „Moje konto” proszę skorzystać z funkcji „Zarządzanie użytkownikami”. Dzięki temu wskazani pracownicy będą mogli dokonywać zakupu Towarów w naszym Sklepie internetowym.

Pytanie: Jakie możliwości daje funkcja „Zarządzanie użytkownikami”?
Odpowiedź: Za pomocą funkcji „Zarządzanie użytkownikami” możecie Państwo zarejestrować w naszym Sklepie internetowym pracowników, nadając im status „Użytkownik Klienta” i dzięki temu - umożliwić im dokonywanie zakupu Towarów w Sklepie, w imieniu i na rzecz Państwa firmy. Równocześnie, jednemu z pracowników możecie Państwo nadać status „Administrator Klienta”, dzięki czemu będzie on mógł zarządzać uprawnieniami pozostałych pracowników Państwa firmy posiadających w Sklepie status „Użytkownik Klienta”.

Pytanie: Zmieniły się nazwa/adres naszej firmy. Co powinniśmy zrobić?
Odpowiedź: W przypadku zmiany nazwy/adresu Państwa firmy należy poinformować nas o tej zmianie za pomocą Formularza kontaktowego. Po otrzymaniu od Państwa zaktualizowanych danych, sprawdzimy je i dokonamy stosownej zmiany.

Płatność

Pytanie: W jaki sposób można dokonać zapłaty za Towary zakupione w Sklepie internetowym?
Odpowiedź: Aktualnie możliwe jest dokonanie zapłaty wyłącznie przelewem, na podstawie faktury albo na zasadzie przedpłaty, na podstawie faktury pro-forma. W przypadku nowych klientów (tj. podmiotów dokonujących zakupu Towarów w Sklepie internetowym po raz pierwszy) płatność za Zamówienie możliwa jest wyłącznie na zasadzie przedpłaty.

Pytanie: Na czym polega płatność na zasadzie przedpłaty?
Odpowiedź: Płatność na zasadzie przedpłaty polega na tym, że po wpłynięciu złożonego przez Państwa Zamówienia wysyłamy do Państwa e-mailem fakturę pro-forma, na podstawie której dokonujecie Państwo zapłaty należnej, za zamówione Towary, ceny sprzedaży. Po potwierdzeniu przez Dział księgowości Südzucker Polska S.A. wpływu ww. należności na wskazane na fakturze pro-forma konto bankowe, zamówiony przez Państwa Towar zostaje zwolniony do wysyłki i jest dostarczany do Państwa zgodnie z treścią złożonego zamówienia.

Pytanie: W jaki sposób mogę dokonać zmiany adresu, na który mają być wysyłane wystawiane przez Państwa faktury/faktury pro-forma?
Odpowiedź: Aby dokonać zmiany adresu, na który chcecie Państwo otrzymywać faktury/faktury pro-forma wystawiane w związku z zakupami dokonywanymi w Sklepie internetowym należy skorzystać z Formularza kontaktowego. Po podaniu przez Państwa nowych danych adresowych, sprawdzimy je i dokonamy stosownej zmiany.

Pytanie: Czy istnieje możliwość podglądu faktur/faktur pro-forma wystawionych na moją firmę w związku z zakupami dokonanymi w Sklepie internetowym?
Odpowiedź: W obszarze „Moje konto” (u góry strony po prawej), pod hasłem „Historia zamówień”, klikając na numer określonego Zamówienia, można w każdej chwili wyświetlić odpowiadającą takiemu Zamówieniu fakturę/fakturę pro-forma i pobrać ją ze Sklepu internetowego w formie pliku pdf.

Ceny

Pytanie: Dlaczego w Sklepie internetowym widzę dwie ceny jednego produktu (jedną wyraźną, nie przekreśloną, a drugą przekreśloną)?

Odpowiedź: Przekreślone ceny to  ceny katalogowe  produktu. Aby nagrodzić naszych klientów, proponujemy specjalny rabat przy składaniu zamówień za pośrednictwem naszej platformy dystrybucyjnej. Ta cena nie jest przekreślona i jest to Cena (netto) w rozumieniu par. 3 ust. 1 Regulaminu Sklepu internetowego.

Pytanie: Co składa się na cenę Towarów obowiązującą w Sklepie internetowym?
Odpowiedź: Cena obowiązująca w Sklepie internetowym dla danego Towaru składa się z dwóch elementów składowych. Z jednej strony, ww. cena Towaru zawiera w sobie ww. cenę wyraźną, nie przekreśloną tzn. cenę za Towar, która odpowiada cenie katalogowej tego Towaru obniżonej o ww. rabat obowiązujący dla każdej transakcji zawieranej za pośrednictwem Sklepu internetowego (odnośnie ww. rabatu – patrz wyjaśnienia powyżej). Z drugiej strony, cena Towaru obowiązująca w Sklepie internetowym zawiera w sobie koszty wysyłki/dostarczenia Państwu zamówionego Towaru ( Koszty dodatkowe). Wysokość kosztów wysyłki/dostarczenia Towaru jest różna i zależy od łącznej ilości Towaru objętego danym zamówieniem oraz od kodu pocztowego miejsca, do którego ww. Towar ma być dostarczony zgodnie ze złożonym przez Państwa zamówieniem. W tym zakresie obowiązują następujące zasady:

  • w odniesieniu do łącznej ilości zamówionego Towaru - im większa ww. łączna ilość Towaru i w konsekwencji – im większa ilość palet, na których zostanie on dostarczony do miejsca dostawy, tym korzystniejszy (niższy) koszt wysyłki/dostarczenia każdej palety z Towarem
  • w odniesieniu do kodu pocztowego miejsc dostawy - ważna jest nie tylko odległość od Zakładu produkcyjnego – Cukrowni lub innego miejsca (np. magazynu), z którego wysyłany jest zamówiony Towar, ale także atrakcyjność danego obszaru dla naszych spedytorów/przewoźników. Za atrakcyjne uznawane są przy tym w szczególności obszary z dobrą opcją transportu w drodze powrotnej.

Dodatkowo i niezależnie od powyższego, koszty wysyłki/dostarczenia Towaru ( Koszty dodatkowe) składające się na cenę sprzedaży Towaru są uzależnione od wybranego przez Państwa sposobu wysyłki. W tym zakresie macie Państwo do wyboru następujące opcje dostawy/wysyłki:

  1. Wysyłka „ekspres”: dostawa zamówionego Towaru następuje:
  • w trzecim dniu roboczym następującym po dniu otrzymania przez nas złożonego przez Państwa Zamówienia, o ile Zamówienie takie otrzymamy do godz. 13 danego dnia, ewentualnie - w czwartym dniu roboczym następującym po dniu otrzymania przez nas złożonego przez Państwa Zamówienia, jeżeli ww. zamówienie wpłynie do nas po godz. 13.00 danego dnia .
  1. Wysyłka „oczekiwana data dostawy”: dostawa zamówionego Towaru następuje:

w dowolnym wskazanym przez Państwa dniu roboczym w terminie między 4 a 10 dniem roboczym po dniu złożenia Zamówienia. W razie  skorzystania przez Państwa z opcji „Wysyłka ekspres” lub „Wysyłka Oczekiwana data dostawy”, naliczany jest 10% narzut na koszty wysyłki/dostarczenia Towaru.

  1. Wysyłka „standardowa”: dostawa następuje w przeciągu od czterech do sześciu dni roboczych po dniu otrzymania przez nas złożonego przez Państwa Zamówienia. Dokładny termin (dzień) dostarczenia Państwu Towaru ustala nasz Dział Logistyki stosownie do istniejących w danej chwili możliwości transportowych. O ww. terminie dostawy zostaniecie Państwo odpowiednio wcześnie poinformowani e-mailem. Wybór opcji „Wysyłka standardowa” nie wiąże się dla Państwa z żadnymi dodatkowymi kosztami (narzutami), ale też nie skutkuje przyznaniem Państwu jakichkolwiek upustów, rabatów lub innych zniżek.
  2. Wysyłka „elastyczna”: w tej opcji dostawa zamówionego Towaru następuje w przeciągu od siedmiu do piętnastu dni roboczych po dniu otrzymania przez nas złożonego przez Państwa Zamówienia. Dzięki dłuższemu terminowi wysyłki/dostarczenia Towaru, nasz Dział Logistyki ma więcej czasu na optymalizację wykorzystania będących w naszej dyspozycji środków transportu i w konsekwencji – optymalizację kosztów związanych z wysyłką/dostarczaniem do Państwa zamówionych Towarów. Dlatego, w razie wybrania przez Państwa opcji „Wysyłka elastyczna” udzielamy Państwu 10% rabatu od kosztów wysyłki/dostarczenia Towaru.

W przypadku płatności na zasadzie przedpłaty na podstawie faktury pro-forma powyższe terminy dostaw liczone są od daty wpływu należności na nasze konto bankowe.

Wyliczone koszty wysyłki/dostarczenia Towaru uwzględniające opcje jego wysyłki (  Koszty dodatkowe) mogą uwzględniać różnice wynikające z zaokrągleń systemowych. Ostateczną i wiążącą ceną jest cena finalna produktu.

Pytanie: Czy cena sprzedaży Towarów obowiązująca w Sklepie internetowym zależy od ilości zamawianego Towaru?
Odpowiedź: Część ceny sprzedaży Towaru obowiązującej w Sklepie internetowym, obejmująca cenę wyraźną, nie przekreśloną tzn. cenę katalogową obniżoną o rabat przyznawany w określonej wysokości wszystkim klientom i na wszystkie Towary kupowane w Sklepie internetowym , nie zależy od ilości zamawianego Towaru. Łączna ilość zamawianego Towaru ma jednak wpływ na tą część ceny sprzedaży, która obejmuje koszty wysyłki/dostarczenia Towaru (Koszty dodatkowe). W tym przypadku korzystniejszym jest zamawianie jak największej ilości Towaru, ponieważ wpływa to na obniżenie jednostkowego kosztu transportu każdej palety z Towarem (patrz także: wyjaśnienia zawarte powyżej dotyczące elementów składowych ceny sprzedaży Towarów).

Zamówienia

Pytanie: W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego Zamówienia?
Odpowiedź: Status zamówienia możecie Państwo sprawdzić w obszarze „Moje konto” (u góry strony po prawej), w polu „Historia zamówień”.

Pytanie: Czy po złożeniu Zamówienia mogę jeszcze dokonać zmian w takim Zamówieniu?
Odpowiedź: W celu dokonania zmiany złożonego Zamówienia należy skorzystać z Formularza kontaktowego. Co do zasady zmiana taka jest jednak możliwa wyłącznie do momentu potwierdzenia przez nas przyjęcia danego zamówienia do realizacji. Jeśli otrzymaliście już Państwo potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, wówczas zmiana Zamówienia wymaga skontaktowania się ze wskazanym na ww. potwierdzeniu Działem Obsługi Klienta oraz uzyskania naszej zgody na zmianę warunków Zamówienia.

Pytanie: Czy mogę anulować moje Zamówienie?
Odpowiedź: Odpowiedź: Aby anulować złożone Zamówienie należy skorzystać z
Formularza kontaktowego. Co do zasady anulowanie takie jest jednak możliwe wyłącznie do momentu potwierdzenia przez nas przyjęcia danego Zamówienia do realizacji. Jeśli otrzymaliście już Państwo potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, wówczas ewentualne anulowanie zamówienia wymaga skontaktowania się ze wskazanym na ww. potwierdzeniu Działem Obsługi Klienta oraz uzyskania naszej zgody na anulowanie danego Zamówienia.

Pytanie: Co oznacza „Towar dostępny w ograniczonym zakresie”?
Odpowiedź: Jeżeli w odniesieniu do danego Towaru w Sklepie internetowym zamieszczona została informacja, że jest to „Towar dostępny w ograniczonym zakresie” to oznacza to, iż jego wysyłkę/dostawę możemy zrealizować w późniejszym terminie lub z zastrzeżeniem dodatkowego okresu realizacji Zamówienia, w mniejszej ilości lub, że w ogóle nie jesteśmy w stanie zrealizować dostawy takiego Towaru. Po otrzymaniu Zamówienia na „Towar dostępny w ograniczonym zakresie”, niezwłocznie poinformujemy Państwa o rzeczywistej sytuacji dotyczącej dostępności objętego takim Zamówieniem Towaru oraz o tym, czy, a jeżeli tak – to na jakich warunkach (w jakim terminie, w jakiej ilości etc.) dane Zamówienie może być przez nas zrealizowane.

Pytanie: W jaki sposób można otrzymać kody rabatowe na Towary dostępne w Sklepie internetowym?
Odpowiedź: Kody rabatowe mogą być wydawane klientom Sklepu internetowego w następujących okolicznościach:

  • na zasadzie naszego swobodnego uznania, w odniesieniu do tzw. stałych klientów tzn. podmiotów, które często lub w dużych ilościach nabywają Towary w naszym Sklepie internetowym, albo
  • w ramach akcji marketingowych. W takim przypadku otrzymanie kodu rabatowego nie jest uzależnione od naszego uznania, ale od spełnienia warunków określonych dla danej akcji marketingowej.

Dostawa

Pytanie: Czy istnieje możliwość odbioru własnego zamówionych w Sklepie internetowym Towarów?
Odpowiedź: Nie ma takiej możliwości. W odniesieniu do Towarów kupowanych w Sklepie internetowym naszym celem było bowiem zapewnienie jak najlepiej i najefektywniej działającego systemu logistyki wewnątrzzakładowej. W tym celu wykluczyliśmy ruch samochodów ciężarowych odbierających w imieniu naszych klientów zamówione w takim Sklepie Towary i całość dostaw ww. Towarów oparliśmy na ruchu dostawczym, który w całości pozostaje pod naszą kontrolą i kierownictwem.

Pytanie: Czy możliwe jest wskazanie jako miejsca dostawy Towaru miejsca znajdującego się poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej?
Odpowiedź: Nie, aktualnie możliwe są jedynie dostawy z miejscem odbioru Towaru na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

Pytanie: Jak mogę reklamować kupiony w Sklepie internetowym Towar?
Odpowiedź: Zasady dotyczące reklamowania Towaru określają Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązujące dla zakupów dokonywanych w Sklepie internetowym.

Pytanie: Palety EUR-EPAL są wymieniane/odbierane przy dostawie?

Odpowiedź: Nie, palety są sprzedawane Państwu razem z Towarami, a ich wartość jest wliczona w Cenę.

Towary

Pytanie: Co mogę zrobić jeżeli w Sklepie Internetowym nie ma produktu, który chciałbym kupić?
Odpowiedź: Sklep internetowy stanowi aktualnie platformę dystrybucyjną dla naszych produktów standardowych tzn. dla produktów towarów, których dostępność jest zapewniona niemal przez cały czas. W przyszłości poszerzymy ofertę Sklepu internetowego o inne produkty. Dlatego prosimy o cierpliwość. Jeżeli chcecie Państwo kupić produkty znajdujące się w naszej ofercie handlowej, które nie są dostępne w Sklepie internetowym, prosimy o kontakt (za pomocą Formularza kontaktowego) z naszym Działem Obsługi Klienta. Postaramy się znaleźć odpowiednie rozwiązanie tak, aby produkty będące przedmiotem Państwa zainteresowania zostały Państwu sprzedane.

Wrocław, 31.01.2024